logo





„Jesteśmy największym, niezależnym i bezpartyjnym stowarzyszeniem samorządowym na Bemowie, które stało się rzeczywistą alternatywą dla mieszkańców naszej dzielnicy.”



Nadal trwają prace nad ostatecznym projektem technicznym budowy ul. Marynin, bez którego nie można prowadzić dalszej procedury, w tym wystąpić o pozwolenie na budowę, a później przystąpić do przygotowania i ogłoszenia przetargu na wykonanie inwestycji.

Dla obszaru Marynin przygotowywane są łącznie 3 projekty techniczne, które są ze sobą powiązane potrzebą wykonania kanalizacji ogólnospławnej:

1) Budowa odcinka na wlocie ul. Marynin do skrzyżowania z ul. Dywizjonu 303

2) Budowa drogi na przedłużeniu ul. Zaborowskiej przez bocznicę kolejową do ul. Marynin do styku z projektem nr 1

3) Budowa kanalizacji do połączenia z istniejącym kanałem ogólnospławnym, aby kanalizacja zbudowana także w ciągu komunikacyjnym ulic Zaborowska, Marynin, Dywizjonu 303 umożliwiła odwodnienie budowanej ww. drogi.

 

Pierwotny termin wykonania projektów (30.11.2018) uległ wydłużeniu z kilku powodów:

- W toku prac nad projektami wyszło na jaw, iż fragment potrzebnego pod drogę obszaru (obejmujący projekt nr 1) nie jest formalnie własnością miasta, lecz jest we władaniu GDDKiA, która czasowo przejęła ten obszar na czas budowy istniejącej już trasy S8, ale niestety nadal (po 8 latach od skończenia inwestycji) nie zwróciła go formalnie miastu. W tej sprawie odbywają się spotkania wiceburmistrz Hanny Głowackiej z przedstawicielami GDDKIA, Biura Polityki Mobilności i Transportum.st. Warszawy oraz ZDM, które ma doprowadzić do przejęcia terenu pod budowę drogi. Urząd Dzielnicy wystąpił do GDDKiA o przekazanie projektantowi podkładów mapowych z przebiegiem infrastruktury podziemnej, niezbędnych do projektowania i trwają ustalenia kto przejmie czasowo eksploatację terenu od GDDKiA do czasu jego oficjalnego uregulowania na rzecz miasta - dzielnica nie może tego terenu przejąć na siebie.

- W przypadku projektu nr 2 wykonawca nie mógł przez długi czas uzyskać potrzebnych uzgodnień ze strony właściciela terenu bocznicy kolejowej Acelor Mittal.

- Projekt nr 1 musiał przejść dodatkową modyfikację ze względu na konieczność dostosowania się do uwag zgłoszonych przez miejskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu do projektowanych rozwiązań, w tym dotyczących konieczności wykonania dodatkowego projektu w zakresie poszerzenia fragmentu ul. Marynin wraz z wlotem i skrzyżowaniem z ul. Dywizjonu 303.

Wykonawca planuje wykonanie wszystkich powyższych projektów do dnia 28 lutego 2019 r.

Równolegle w Urzędzie Dzielnicy trwają uzgodnienia dot. „umowy drogowej” z deweloperami, którzy będą realizować inwestycje wzdłuż projektowanej drogi i którzy są zobowiązani do wykonania na swój koszt połączenia drogowego komunikującego ich inwestycję z drogą publiczną.

Jak zapewnia wiceburmistrz ds inwestycji Hanna Głowacka są realne szanse na zakończenie budowy w tym roku, a inwestycja ta jest traktowana priorytetowo. O postępach prac będziemy informowac na bieżąco.


COPYRIGHT ©  Stowarzyszenie Bemowska Wspólnota Samorządowa 2017

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem